Kutsukilpailu Kalakukkoajot

Kalakukkoajot perustettiin vuonna 1990. Tämänvuotinen koe oli järjestyksessään 26. Kerran koe on peruttu huonojen kelien vuoksi ja toisen kerran Kilvan järjestelyvastuun vuoksi.

Pohjois-Savon Ajokoirayhdistys ry järjesti Kalakukkoajot 23 kertaa kansainvälisenä kokeena. Koska koe halutaan säilyttää yhä kutsukilpailuna mm. perinteiden vuoksi, vuodesta 2018 alkaen koe pidetään ilman KV-statusta. Kennelliitto on tarkentanut kansainvälisten kokeiden puoltamisohjeitaan ja Kalakukkoajot, yhden rodun kutsukilpailuna, ei tätä täyttänyt. Luulemme, ettei tämä vaikuta kokeen imagoon. ”Kalakukkoajot”  ajetaan edelleenkin Kilvan kanssa samaan aikaan, isäinpäivänä ns. varjokilpana.

Jaettavat kiertopalkinnot:

Kalakukkoajoihin kutsun saavat perinteisesti seuraavat yhdistykset:

Kainuun Ajokoirayhdistys ry
Keski-Pohjanmaan Ajokoirakerho ry
Keski-Suomen Ajokoirayhdistys ry
Lapin Ajokoirayhdistys ry
Pohjois-Karjalan Ajokoirayhdistys ry
Pohjois-Pohjanmaan Ajokoirakerho ry
Satakunnan Ajokoiramiehet ry
Suur-Savon Ajokoiramiehet ry
Isäntänä toimii Pohjois-Savon Ajokoirayhdistys

Kalakukkoajot 2019

Julkaistu 08.10.2019

Kuvan mahdollinen sisältö: 1 henkilö, koira ja sisätila

Kuvassa vuoden 2018 voittaja koirakko, FI KVA Korvenniityn Masi ja Aki Tanskanen.

Tervetuloa vuoden 2019 Kalakukkoajoihin!

Syksy on ollut pitkään lämmin mutta sateinen ja lämpötila on ollut + 0- +5 asteen välillä. Ensi lumi kävi maassa jo syys-lokakuun vaihteessa, mutta suli pois. Saa nähdä miten on kokeen aikana. Jänikset ovat pääsääntöisesti kaksikarvaisia.

Toivotaan, että olosuhteet ovat kaikille osallistujille tasapuoliset. Maastot on pyritty valitsemaan mahdollisimman tasapuolisesti jänisten ja laajuuden suhteen. Jäniskanta Pohjois-Savossa on parantunut viime vuosista. Ajettavia löytyy varmasti jokaisesta maastosta.

Suurpetotilanne Pohjois-Savossa on hankala. Koetoimikunta huomioi tämän maastovalintoja tehdessään ja susien liikkeitä seurataan aktiivisesti ja tarvittaessa tehdään maastovaihoksia vielä kokeen alla. Toivomme kuitenkin, ettei yhteentörmäyksiä maastoissa tapahdu.

Toivotamme kaikille lupsakkoo viikonloppua ja hyviä muistoja Kalakukkoajoista!

Kutsukirjeet on lähteneet 9.10. yhdistyksenne puheenjohtajalle ja sihteerille.
Ilmoittautumiset ja tiedustelut: Matti Karppinen p. 050 361 1391

Kiertävä Haukkupytty pyydetään palauttamaan viimeistään kokeeseen valmiiksi kaiverrettuna.

Viihtykkee kanssamme!  - Koetoimikunta

KILPAILUKUTSU:
9.-10.11.2019 Siilinjärvi, Punttisilimä, , järj. Pohjois-Savon Ajokoirayhdistys ry, ylit. Kattelus Jari, ilm. 4.10.-4.11. Karppinen Matti, p. 050-361 1391, maheil@outlook.com. Osm. 80,00€ FI32 5482 3720 0077 07. Raj. osanotto vain nimetyille roduille: Kutsukilpailu Kalakukkoajot suomenajokoirille.

Aikaisemmat Kalakukkoajot:

Kalakukkoajot 2017 kuvamuistot

2016 kuvia

2014 kuvia

2013; kuvia

2012; kuvia

Kuvamuistoja vuosien varrelta

Kalakukkoajot 2017 kuvamuistot

YHTEISTYÖSSÄ:

Kuvahaun tulos haulle tracker supra

Kuvanlähde: Meripojan kennel

Punttisilimän osoite on:
Marjomäentie 312, 71840 KUUSLAHTI

Kiertopalkinnot:

HAUKKUPYTTY
Ruskametsän-kennel, om. Markku Ekonoja on lahjoittanut kiertopalkinnon, joka jaetaan kokeen parhaalle haukkujalle. Kiitos Markulle lahjoituksesta!

Vanhoja tuloksia