Savon Erämessut Oy

Ajokoirayhdistyksen osasto uudistetaan tuleville messuille, tervetuloa kaikki tutustumaan ja ihailemaan!

Savon Erämessut Erätaika 2019 kotisivut

Messuteemana "luontoelämyksiä kaikille"

Savon Erämessut Oy järjestää joka toinen vuosi Erätaika nimeä kantavan Savon erämessut. Erämessut Oy:n omistaa kaksi pohjoissavolaista koirayhdsitystä. Pohjois-Savon Ajokoirayhdistys ja Pohjois-Savon Pystykorvakerho. Yhdistyksissä on yhteensä noin 1500 jäsentä. Molemmilla yhdistyksillä on omat kiinteistöt: Ajokoirayhdistyksellä Punttisilimä Siilinjärven Kuuslahdessa ja Pystykorvakerholla Kirsu Siilinjärven Kumpusella. Yhdistysten jäsenet antavat mahtavan talkootyöpanoksen, yli 600 kuuden tunnin talkootyövuoroa messujen onnistumisen eteen.  Savon Erämessut tukeekin nuorison ohjausta hyvien harrastusten pariin kutsumalla n. 4000 ala- asteen oppilasta opettajineen vierailulle messuille. Erätaika-messut omistaa ja järjestää Savon Erämessut Oy, jonka taustalla ja osakkeenomistajina ovat kaksi Pohjois-Savon suurinta koirayhdistystä Pohjois-Savon Ajokoirayhdistys ry 60 %:n ja Pohjois-Savon Pystykorvakerho ry  40 %:n osuuksillaan. On luonnollista, että metsästyskoirat kuuluvat messuohjelmaan. Jäsenet osallistuvat aktiivisesti Erätaika -messujen rakentamiseen ja järjestelytehtäviin.

Savon Erämessut 2019

01.01.2019

Lumoudu luonnosta Erätaika 2019 -messuilla Kuopio-hallissa 26.-28.4.2019.

Savon Erämessut Oy on pakannut Kuopio-hallin täyteen kalastusta, metsästystä, retkeilyä, koiraharrastuksia, luonnossa liikkumista ja erätunnelmaa. Lapsille on oma Muksula. Eräpubissa voi pitää taukoa.

Messuviikonlopun avaa perjantaina eräseutujen ja maaseudun puolustaja Mikko Kärnä.
Upeat esiintyjät Aikakone (su) ja Kaukolasipartio (pe-la) ja juontaja-laulaja Mika Lappalainen luovat huipputunnelmaa. Mukana on myös ME-hanuristi Anssi K. Laitinen. Lapsia viihdyttää ihana ja iloinen MisseKissa (la-su)!

Hae reppuusi parhaat tarjoukset ja tärpit. Tavataan Erätaika 2019-messuilla!

Mikko Kärnä

Erätaika 2019 Mikko Kärnä

Aikakone

Erätaika 2019 Aikakone

Kaukolasipartio

Erätaika 2019 Kaukolasipartio

Mika Lappalainen ja Anssi K. Laitinen

Erätaika 2019 Mika Lappalainen ja Anssi Laitinen

MisseKissa

Erätaika 2019 Misse kissa

MESSUOSASTOT
YHTEISTYÖSSÄ:

KELOMÖKIT, HIRSIMÖKIT - KELORAKENNUS PUUSTINEN OY, IISALMI

ERÄMESSUILLE TARVITAAN TALKOOLAISIA!

Pääsisitkö sinä ja saisitko koottua kavereistasi porukan alla oleviin tehtäviin. Ilmoittautukaa yhteyshenkilöille ajoissa, niin tietävät tulostanne. Muistakaa ilmoittautua vastuuhenkilön ohjeita noudattaen jo tullessanne talkoisiin, saatte tuolloin ruokaliput. Messut ovat yhdistykselle vuoden tärkein tapahtuma. Puhalletaan jälleen yhteen hiileen, niin voimme sitten iloita onnistuneista messuista, joista puhutaan taas pitkään!

Rakennustalkoot (tarve ti 30hlöä, ke 40hlöä, to 20hlöä, pe 3hlöä, la 3hlöä su 1hlöä, ma 15hlöä), ilm. Viljo Pennanen p. 0400 272311

Vartiointi ja järjestyksenvalvonta (tarve ke 8hlöä, to 10hlöä, pe 30hlöä, la 30hlöä, su 25hlöä), ilm. Tomi Laakkonen p. 045 2790906

Liikenteenohjaus (tarve pe 30hlöä, la ja su 35hlöä/päivä), ilm. Jari Tuovinen p. 040 4108482

Talkooravintola ti - ma, ilm. Ritva Holopainen p. 050 3313070

Talkoolaisten kiitosilta pidetään Punttisilimässä 24.5. klo 18.00 ruokailun ja virkistäytymisen merkeissä, mukana talkooarpajaiset

T: Hallitus

Talkoopäällikkö:
Viljo Pennanen p. 0400 272 311

Lipunmyynnistä vastaa:
Liveto Group Oy

Järjestysmiesvastaava:
Tomi Laakkonen, p.  046 279 0906

Liikenteenohjauksen vastuuhenkilö:
Jari Tuovinen, p. 040 410 8482

Talkooravintolan vastaava:
Ritva Holopainen, p. 050 331 3070

Rakennustalkoot
alkavat tiistaina ja päättyvät maanantaina. Tiistaina ja keskiviikkona rakentamistalkoot toteutetaan klo 8 - 20 välisenä aikana ja torstaina klo 8 - 18 välisenä aikana. Purkaminen toteutetaan messujen jälkeisenä maanantaina, kuka on tulossa maanantain talkoisiin, niin ilmoittakaa tästä Villelle ajoissa, niin hän järjestää teille messuliput jo etukäteen. Rakentamisen yhteyshenkilönä toimii Pennasen Ville, p. 0400 272311. Upottakaa Ville saapuvien puheluiden ryöppyyn!