AJOK Piirinmestaruuskoe 2022

Julkaistu 26.09.2022

Kilpa-matkalle Punttisilimästä lähtevät Piirinmestaruuskokeen kolme parasta koirakkoa. PM1 Ajotaiturin Sävel ja Ari Säisä, PM2 Tuomaalan Kössi ja Ari Heinonen sekä PM3 Alapörkän Maestro ja Hannu Räsänen. Joukkuetta luotsaa Erkki Savolainen. Kokeessa ylituomarina toimi Reijo Heikura ja vastaavana koetoimitsijana Seppo Soininen.

Tulokset muodostuivat seuraavanlaiseksi:

Tuloslinkit: https://koiratietokanta.fi/ajokoetulokset/index.php

Lauantai 1.10.2022 https://koiratietokanta.fi/ajokoetulokset/Siilinjarvi_20221001.htm
Sunnuntai 2.10.2022 https://koiratietokanta.fi/ajokoetulokset/Siilinjarvi_20221002.htm

Kuvakollaasi

Kilpailukutsu:

1.10. ja 2.10.2022 Siilinjärvi, Siilinjärvi, , järj. Pohjois-Savon ajokoirayhdistys ry, ylit. Heikura Reijo, ilm. 26.8.-26.9. Soininen Seppo, p. 0505610743, seppojuhani.soininen@gmail.com. Osm. 100,00€ FI32 5482 3720 0077 07. Raj. osanotto Etusija nimetyillä roduilla: SAJ:n rodut, Muu määrää koskeva rajoitus - piirinmestaruuskoesääntöjen edellyttämä oikeus osallistua: AJOK. Lisät. Kaksipäiväisen kokeen ensimmäinen päivä.

Aikaisemmat Piirinmestaruuskokeet:

Piirinmestaruuskokeen muistoja 2015

Piirinmestaruus 2014 kuvamuistot

AJOK Piirinmestaruuskoe

Piirinmestaruuskoe:

• Osallistujan on oltava SKL-FKK:n tai kennelpiirin jäsenyhdistyksen jäsen; osallistumisoikeus kokeisiin on jokaisella ilmoittautumishetkellä (viimeinen ilmoittautumispäivä) piirin alueella vakinaisesti asuvalla omistajalla riippumatta hänen edustamansa yhdistyksen kotipaikasta.

• Useamman omistajan koira osallistuu sen omistajan kennelpiirin mestaruuskokeeseen, jonne koira on pääasiassa sijoitettu.

• Koira voi osallistua vuosittain vain yhden kennelpiirin mestaruuskokeeseen.

• Piirinmestaruuskokeeseen osallistuvan koiran tulee olla palkittu koiranäyttelyssä 15 kk täytettyään vähintään laatumaininnalla hyvä tai laatuarvostelun 2. palkinnolla.

• Kokeeseen on osallistumisoikeus kaikilla SAJ:n roduilla.

• Piirinmestaruuskoe järjestetään ajokoesääntöjen kohdan 12 mukaisena ajokoetapahtumana. Piirinmestaruuden voittaa korkeimman yhteispistemäärän saavuttanut koira. Tasatuloksen sattuessa parhaat yhteenlasketut ansiopisteet saavuttanut koira on piirinmestari. Jos tämän jälkeen ollaan tasapisteissä, paremman palkintosijaan oikeuttavan tuloksen saavuttanut koira on piirinmestari. Mikäli tämänkin jälkeen ollaan tasatilanteessa, voittajan ratkaisee arpa. Muiden sijoitusten tasatulosten kohdalla noudatetaan tätä ratkaisumallia. Kokeessa noudatetaan kaikilta osin Suomen Kennelliitto ry:n vahvista¬mia AJOK-kokeen sääntöjä. Koe koostuu kahdesta yksipäiväisestä kokeesta.

Lisäohje osallistumisesta suomenajokoirien Kilvan Idänlohkon karsintakokeeseen:

• Samana viikonloppuna Piirinmestaruuskokeen kanssa pidetään súomenajokoirien Kilvan Idänlohkon karsintakoe.

• Koe koostuu kahdesta yksipäiväisestä kokeesta.

• Koiran on osallistuttava molempien päivien ajokokeeseen.

• Idänlohkon valintakokeeseen jatkaa kolme kahden päivän parhaan yhteispistemäärän saavuttanutta suomenajokoiraa.

• Seuraavat koirat toimivat sijoituksensa mukaisessa järjestyksessä varakoirina.

Säännöt löytyvät täältä Säännöt
Ketunajon PM-kokeista löydätte tietoa Revonsilimä