Koekausi 2021-2022

AJOK, KEAJ, IAJOK Koepöytäkirjojen tarkastaja:
Esko Itkonen, Heinävesi
SAJ on nimennyt hänet Idänlohkon alueen yhteiseksi tarkastajaksi. Koiratietokantaan on tallennettu Eskon sähköposti, teidän ei tarvitse osoitetta lisätä kokeita pitäessänne.

Vuoden 2021 joukkueenjohtajat:

AJOK: joukkueenjohtaja:  Viljo Pennanen
KEAJ: joukkueenjohtaja:  Risto Kuivalainen

Ajokoirayhdistyksen hallitus on laatinut oman ohjeistuksen turvallisien kokeiden järjestämiseksi koronaepidemian aikana.

• Ohjeistus omien kokeiden turvalliseen järjestämiseen löytyy TÄÄLTÄ
  • Kalakukkoajot on peruttu, koska emme voi taata turvallisia olosuhteita koronan suhteen Punttisilimään. Koeväki saapuu ympäri Suomea, yhteismajoitus pe-su, jne..

====

Kokeet päivittyvät tähän

Kiertopalkintosäännöt

Tärkeitä linkkejä:

Tulokset

Koeasiat

Valionarvosääntö

Suomenajokoira ja muut korkeajalkaiset ajokoirat

FI MVA
1 x AJOK-1 tai 1 x KEAJ-1 Siirtymäkauden aikana hyväksytään ennen 1.8.2002 saavutettu ajokokeiden tai ketunajokokeiden AVO-1 tulos.

FI KVA
4 x AJOK-1 saavutettuna vähintään kahden eri koekauden aikana. Yksi koekausi on metsästys-vuosi 1.8.- 31.7. Käyttövalion arvoon oikeuttavia tuloksia on oltava vähintään kaksi paljaalta maalta ja yksi lumikeliltä. Käyttövalion arvoon hyväksytään yksi AJOK-1 palkinto koko koekau-den kestävästä kokeesta tai ennen 1.8.2016 saavutetusta kahden viikon kokeesta. (Valt. 29.5.16)

FI KVA-K
4 x KEAJ-1 saavutettuna vähintään kahden eri koekauden aikana. Yksi koekausi on metsästys-vuosi 1.8.- 31.7. Käyttövalion arvoon hyväksytään yksi KEAJ-1 palkinto koko koekauden kestä-västä kokeesta tai ennen 1.8.2016 saavutetusta kahden viikon kokeesta. (Valt. 29.5.16)

TÄHTIVALIO
Tähtivalion arvo anotaan SAJ:n hallitukselta. Käyttövaliokoiran on saavutettava AJOK1 tulokset peräkkäisinä päivinä kaksi kertaa. Jotta hakemus tulee käsiteltyä mahdollisimman pian, liitä kopiot koepöytäkirjoista. Muutoin järjestö odottaa viralliset tulokset.